La manta elèctrica va bé pel mal d’esquena?

//La manta elèctrica va bé pel mal d’esquena?

5379790Moltes vegades quan ens fa mal l’esquena el primer que fem es posar-nos la manta elèctrica o “esterilla”.

El calor és un potent vasodilatador que afavoreix l’augment del reg sanguini, per tant millora la circulació, ajuda al múscul a relaxar-se i a eliminar substàncies que causen dolor.

El calor de la manta elèctrica és un calor humit i molt superficial que penetra a la pell 3mm, ens dóna una sensació de benestar però la musculatura no s’acaba de relaxar del tot.

Al mercat, trobem també saquets de llavors o de pinyols de cirera que s’escalfen al microones i ens donen calor. Aquest tipus de calor és més sec però es refreden ràpidament i van perdent escalfor.

Quan utilitzem la manta elèctrica o els saquets és important que vigilem la seva aplicació, 20 minuts són suficients per relaxar una mica la musculatura i no cremar-nos la pell. Els podem aplicar vàries vegades al dia, tenint en compte que hem de deixar passar entre una hora i mitja i dues hores entre cada aplicació.

Quan tingueu tensió muscular l’aplicació de calor i fer uns estiraments suaus us poden ajudar a afluixar les tensions musculars però si el dolor no desapareix és millor que consulteu a un fisioterapeuta.

La manta eléctrica va bien para el dolor de espalda?
Muchas veces cuando nos duele la espalda lo primero que hacemos es ponernos la manta eléctrica o “esterilla”.
El calor es un potente vasodilatador que favorece el aumento del riego sanguíneo, por lo tanto mejora la circulación, ayuda al músculo a relajarse y a eliminar sustancias que causan dolor.
El calor de la manta eléctrica es un calor húmedo y muy superficial que penetra en la piel 3mm, nos da una sensación de bienestar pero la musculatura no se acaba de relajar del todo.
En el mercado, encontramos también saquitos de semillas o de huesos de cereza que se calientan en el microondas y nos dan calor. Este tipo de calor es más seco pero se enfrían rápidamente y van perdiendo calor.
Cuando utilizamos la manta eléctrica o los saquitos es importante que vigilemos su aplicación, 20 minutos son suficientes para relajar un poco la musculatura y no quemarnos la piel. Los podemos aplicar varias veces al día, teniendo en cuenta que debemos dejar pasar entre una hora y media y dos horas entre cada aplicación.
Cuando tenga tensión muscular la aplicación de calor y hacer unos estiramientos suaves le pueden ayudar a aflojar las tensiones musculares pero si el dolor no desaparece es mejor que consulte a un fisioterapeuta.

2018-05-10T09:08:03+00:00 agost 16th, 2015|